UI/UX
© Photo by Ben Kolde (@benkolde) on Unsplash

UI/UX

Disain ei tähenda pelgalt info visuaalset kujutamist. Disainikeskne mõtteviis loob lahendusi lõppkasutajast lähtudes.

Mis on UI-/UX-disain?

UI (User Interface) ehk kasutajaliides on see veebilehe, rakenduse või miks mitte ka pangaautomaadi osa, kust kasutaja infot saab ja sisestab.

UX-i (User eXperience) ehk kasutajakogemuse eest vastutab lisaks kujundusele veel ülesehitus, käsitsemisloogika ja sisu.

Pangaautomaadi näitel oleks ekraanil kuvatav menüü UI. Soovitud tegevuse teostamise lihtsus või keerukus klahvistikul ja menüüdes liikudes aga UX.

Miks tuleks kasutajakogemust mõõta?

Analüüsi käigus selgitame, kuidas teha toode või teenus võimalikult intuitiivselt kasutatavaks.

Kasutajasõbralikuma tootega võib endale kliente võita ka juba väljakujunenud turul.

Kasutajakogemuse analüüsi käigus selgitame:

  • mis võib toimingu teostamisel, ostu sooritamisel või teenusega liitumisel takistavaks osutuda ja mis etapis kasutajad kõige tihedamini loobuvad;
  • mis probleemide ja küsitavustega toodet, teenust või veebilehte kasutades kokku puututakse;
  • kas ja kuidas saaks parem kasutusmugavus tõsta müüki ja kinnistada kliente.

Kasutajaliides ja disain loovad esmamulje, aga kasutusmugavusest sõltub kõik edasine. Parima tulemuse saab neid vaid kooskõlas arendades. Meie blogist saad kasutajakogemuse arendamisest põhjalikumalt lugeda.